Ga naar de inhoud
Review: IJspret
Reviews 08 mei 2014

Review: IJspret

Review: IJspret

Linda Lomelino, een Zweedse foodblogster, heeft een nieuw boek uitgebracht: IJspret. Jullie kennen haar misschien al van haar boek Trendy taarten of van haar blog Call me cupcake. Zo niet, dan maakt ze een hele mooie entree met IJspret. Een heerlijk boek over ijs, met waanzinnig mooie foto’s zoals we van Linda Lomelino gewend zijn. In deze review geef ik je een kijkje in het boek.

In IJspret komt alles aan bod dat met ijs te maken heeft. Zo legt ze uit welke verschillende ijssoorten er bestaan, welke methodes je kunt gebruiken, welk keukengerei je nodig hebt, hoe je ijs zonder ijsmachine maakt en hoe je je het beste kunt voorbereiden.

In zes hoofdstukken verleidt ze je met verschillende soorten ijs: roomijs, sorbets, sherbets, ijstaarten, desserts, ijsdranken en ijslolly’s. En daar is nog niet alles mee gezegd. De recepten lopen uiteen van muntijs, zuurstokijs en frambozen-cheescake ijs, tot browniecookies met karamelijs en watermeloensherbets.

Ik ben zelf niet zo’n grote ijsliefhebber (vriendlief is overigens een ijsfanaat, dus geen zorgen), maar hier staan zoveel bijzondere recepten in dat ik niet kan wachten om aan de slag te gaan. De watermeloensherbet, het kokosijs, de ijslolly’s en de icecream floats (een Amerikaans toetje waarbij een aantal bolletjes ijs in een koolzuurhoudende drank worden gedaan, zie foto hier boven) lijken me geweldig om te maken. En eigenlijk nog veel meer. Dulce de leche-chocoladesemifreddo. Ijs met Maltesers. Citroenijs. Alles!

Ik vind IJspret een echte aanrader voor je kookboekencollectie. De recepten zijn verrassend en de bereiding wordt duidelijk uitgelegd. Naast de originele recepten wordt je betoverd door de prachtige foto’s in het boek. Linda Lomelino is naast het bedenken en bereiden van heerlijke (ijs)recepten, minstens zo goed in het fotograferen ervan. Genieten dus, dit boek!

Wil jij het boek ook in huis halen? Bestel het dan hier!

Klik op een ster om dit recept te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Aantal stemmen: 0