Ga naar de inhoud
Review: Bake my Day
Reviews 10 juli 2014

Review: Bake my Day

Review: Bake my Day

Wie het programma Bake my Day trouw heeft gevolgd heeft er net zoals ik al even naar uitgekeken: het Bake my Day bakboek! Vol met recepten van winnares Marisca. Al een paar weken geleden viel het boek bij me in de bus, maar nu had ik eindelijk tijd om het boek goed door te spitten. Wat een heerlijk bakboek! Het staat vol met bijzondere en heerlijk uitziende taarten, zoals de Charlotte met rood fruit of het granaatappeltaartje met witte chocolade, mmm. Met onderstaande foto’s kun je vast een beetje proeven van de inhoud en recepten:

Het boek is op een andere wijze ingedeeld dan de meeste bakboeken. Zo maakt ze in haar hoofdstukken onderscheid tussen klassiekers, lekker en niet te moeilijk, klein maar fijn, het serieuze werk (zoals de Charlotte met rood fruit) maar ook de ultieme bruidstaart komt aan bod!

Maar er staan niet alleen maar ‘gewone’ recepten in het bakboek. Als thuisbakker weet Marisca maar al te goed hoe fijn bij sommige recepten is wanneer de techniek ook goed wordt uitgelegd. Daarom besteedt ze in het eerste hoofdstuk aandacht aan 12 (basis)recepten, waarbij stap voor stap door middel van foto’s en tekst de techniek wordt uitgelegd. Denk hierbij aan het bewerken van deeg, het maken van praliné, banketbakkersroom of de techniek van marsepeinen roosjes.

Ook geeft Marisca een persoonlijke touch aan het bakboek. Zo staat het recept voor de spritsen van haar opa er bijvoorbeeld in. Ook vind je door het hele boek tips van Marisca en van de juryleden, Hidde de Brabander en Vicky Littlejohn.

Het bakboek bevat mooie en duidelijke foto’s en is heel gezellig vormgegeven, ik hou erg van de stijl die ze hebben gekozen. Door de bijzondere en uiteenlopende recepten heb ik meteen al zin gekregen om verschillende recepten uit te proberen. Ik ben enthousiast! Zou jij het Bake my Day bakboek van Marisca ook wel willen hebben? Via deze link kun je hem bestellen voor maar 15,- euro!

Klik op een ster om dit recept te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Zin in meer?